Vuoden Strategiateko

SSJS jakaa vuosittain Vuoden Strategiateko –tunnustuksen. Vuoden Strategiateko on näkyvä, strategiaa elävöittävä teko, joka on osaltaan vaikuttanut positiivisesti Suomen, yksittäisen yrityksen, toimialan tai yhteisön kehitykseen.

Strategiateko voi olla esimerkiksi:

  • Yrityksen menestyksekkäästi toteuttama strategia
  • Tapahtuma, joka on vaikuttanut Suomeen positiivisesti
  • Uudenlaisen, innovatiivisen tuotteen tai palvelun menestyksekäs lanseeraus
  • Mullistavan liiketoimintamallin luominen ja toteutus
  • Julkisen sektorin toteuttama merkittävä strateginen uudistus.

SSJS haluaa tehdä strategiasta organisaation käytännön voimavaran, joka elää sekä arjessa että rakentaa tulevaisuutta. Seuran jäsenet ehdottavat tekoja, jotka ovat merkittävästi edistäneet organisaation, toimialan tai koko Suomen kilpailuetua.

Näistä ehdotuksista raati valitsee finalistit toukokuussa.

Vuoden Strategiateko huipentuu syyskuun Strategiatwistissä, jossa finalistit esittäytyvät ja
Twistin osallistujat päättävät voittajan eli vuoden vakuuttavimman strategiateon.

 

Vuoden Strategiateko -tunnustukset

2017  Fira Group Oy

2016  Enevo Oy

2015  Puolustusvoimat

2014  Slush 2013