Vuoden Strategiateko
SSJS valitsee vuosittain Vuoden Strategiateko –tunnuksen saajan. Vuoden Strategiateko on näkyvä, strategiaa elävöittävä teko, joka on osaltaan vaikuttanut positiivisesti Suomen, yksittäisen yrityksen, toimialan tai yhteisön kehitykseen.
Strategiateko voi olla esimerkiksi:
- Yrityksen menestyksekkäästi toteuttama kestävän liiketoiminnan strategia
- Tapahtuma, joka on vaikuttanut Suomeen positiivisesti
- Uudenlaisen, innovatiivisen tuotteen tai palvelun menestyksekäs lanseeraus
- Mullistavan liiketoimintamallin luominen ja toteutus
- Julkisen sektorin toteuttama merkittävä strateginen uudistus.
SSJS haluaa tehdä strategiasta organisaation käytännön voimavaran, joka elää sekä arjessa että rakentaa tulevaisuutta. Seuran jäsenet ehdottavat tekoja, jotka ovat merkittävästi edistäneet organisaation, toimialan tai koko Suomen kilpailuetua.
Näistä ehdotuksista seuran hallitus valitsee finalistit lokakuussa.
Vuoden Strategiateko huipentuu joulukuun Vuoden Strategiateko -tunnustuksen jakotilaisuudessa, jossa finalistit esittäytyvät ja tilaisuuden osallistujat, SSJS:n jäsenet päättävät voittajan eli vuoden vakuuttavimman strategiateon.
Vuoden Strategiateko -tunnustukset
2019 Järvenpään K-Citymarket
2018 Kyrö Distillery Company
2017 Fira Group Oy
2016 Enevo Oy
2015 Puolustusvoimat
2014 Slush 2013