Startegiatekofinalisti: Marimekko 4.3. -Peruttu

4.3.2021

Strategiailta: Marimekko

 

Marimekon tarina alkoi Viljo Ratian omistamasta Printex-nimisestä kangaspainosta, jolle hänen vaimonsa Armi Ratia hankkii painettavaksi uudenlaisia, rohkeita kuvioita. Täytyy unelmoida, Armi sanoo. Ja pitää erottua muista, hän korostaa.

Tänään 70-vuotias Marimekko on maailmalla tunnettu suomalainen designyritys, jonka kädenjäljen tunnistaa ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Marimekon visio on olla maailman kiehtovin lifestyle-designbrändi, joka on tunnettu rohkeista kuvioistaan.

Marimekon valintaa strategiatekoehdokkaaksi tuki ennen kaikkea yhtiön ketterä reagointi 2020 koronakevään tapahtumiin. Muotikauppa on kuulunut kriisin pahimpiin kärsijöihin. Marimekko on kuitenkin selviytynyt kriisistä hyvin.

Tapahtumassa Marimekon johtoryhmän jäsen ja liiketoiminnan kehityksestä ja muutoksesta vastaava johtaja Riika Wikberg kertoo minkälaisia strategisia valintoja yhtiössä on tehty kriisin aikana. SSJS:n jäsenillä on nyt hieno tilaisuus päästä kuulemaan tämän kansainvälisesti hyvin kiinnostavan brändin tulevaisuuden suunnitelmista ja -näkymistä.

 

Päivä:    4.3. klo 17-18.30

Paikka:  Webinaari, Zoom