Seuran strategia: Yhteenveto Meet&Greet -tilaisuuden 20.9. ryhmäpohdinnoista

26.9.2016


Strategiset painopisteet


Yhteenveto Meet & Greet -tilaisuuden 20.9.2016 ryhmäpohdinnoista – jäsenten tärkeimmiksi kokemat asiat.

Kunkin painopisteen osalta on lihavoitu 1-2 eniten kannatusta saanutta keinoa. Kunkin kohdan saama äänimäärä on keinon lopussa.

Kaikki näkökulmat huomioidaan kun suunnitellaan tulevaa toimintaa. Lämmin kiitos aktiivisesta osallistumisesta ja monipuolisista näkemyksistä!
 

1. Yhdistyksen vetovoimaisuuden lisääminen - Brändin kirkastaminen ja viestintä
 

  • Brändi kirkastuu aktiivisen toiminnan, uusien toimintatapojen ja näkyvyyden kasvattamisen kautta. Kasvatetaan
    seuran tunnettuutta viestimällä aktiivisesti eri kanavissa.
    6
  • Digitaalisia kanavia hyödynnetään nykyistä laajemmin. Seuran työntekijät (toiminnanjohtaja ja toimistonhoitaja) sekä hallitus
    aktivoituvat sisällön tuottajina ja jakajina, aktivoidaan myös jäseniä toimimaan digikanavissa. 2
  • Aktivoidaan jäseniä osallistumaan ja toimimaan myös keskenään, sisällön tuottajina ja jakajina, seuran tuottamassa verkostossa ja kanavissa, tavoitteena osaamisen jakaminen ja verkostoituminen. 4
  • Aktivoidutaan median suuntaan tavoitteena saada näkyvyyttä. Kartoitetaan kumppaneita esim. Vuoden strategiateolle ja
    Strategiapalkinnolle, joiden kautta olisi mahdollista saada näkyvyyttä.
  • Toiminnanjohtaja ja hallituksen jäsenet toimivat myös seuran lipunkantajina omissa verkostoissaan.
  • Nimi säilytetään. Nykyinen nimi on selkeä: siitä ilmenee seuran fokus. Vahvistetaan seuran tunnettuutta ja hyödynnetään
    nykyistä vahvaa pohjaa.  1
  • Nettisivut uudistetaan keväällä 2017.
  • Uutiskirjeen konsepti uudistetaan, viestinnän tavat modernisoidaan.
  • Jäsenten esittely nettisivuilla, kuukauden SSJS jäsen.
     

2. Jäsenten konkreettisten hyötyjen lisääminen sisältöjen kehittämisen avulla, erityisesti oppimiseen ja
    verkostoitumiseen panostamalla

 

2.1 Olemassa olevien toimintatapojen kehittäminen ja uudistaminen

  • Kuukausittaiset teematilaisuudet (strategiaillat) ovat toiminnan runko. Sisältöä uudistetaan interaktiiviseksi. 6
  • Yritysvierailujen interaktiivisuuden lisääminen sekä digitaalinen tallennus (voi osallistua ajasta ja paikasta riippumatta)  2
  • Theory meets practice -tilaisuudet (akateemisen tutkimuksen esitteleminen ja avaaminen jäsenille) 2
  • Strategiapalkinto
  • Vuoden strategiateko & julkistus strategiatwist -tilaisuudessa
     

2.2 Uusien toimintamuotojen ja sisältöjen rakentaminen ja käyttöönotto

  • Ideoidaan ja kokeillaan nykyistä ketterämpiä, pop-up-tyyppisiä toimintamuotoja (Pop-up strategiaroundtable)
  • Jäsenten aktivointi keskinäiseen osaamisen jakamiseen ja verkostoitumiseen seuran tuottamien kanavien kautta  1
  • Kansainvälisen, strategiaan liittyvän tutkimuksen suodattaminen ja fokusointi, tiivistelmät uusista kirjoista, yms.
    Jakaminen seuran nettisivuilla ja digikanavissa. Sähköinen kvartaalitiivistelmä mielenkiintoisimmista teemoista
    maailmalta. ”SSJS Strategy Quarterly”
     2
  • Mentorointi yrityksille (PK-yritykset ja Startupit) ja jäsenille 1
  • KV-toimintamuodot (ks. kohta 4)
  • Nuoret tulevaisuuden strategikot: toimintaa vastavalmistuneille ja loppuvaiheen opiskelijoille.  Toiminta osana seuran muuta
    toimintaa, ei erillisiä jaoksia tms. Käänteinen mentorointi – nuorille mahdollisuus päästä sparraamaan oikeita caseja. 1
  • Strategian vallankumous –teemaryhmän perustaminen. Tehtävänä haastaa normiajattelua ja uudistaa paitsi seuraa myös
    strategiaa yrityksissä ja yhteiskunnassa.
  • Strategia Hackathons  4
     

3. Laajempi osallistuminen julkiseen keskusteluun Suomessa sekä ajatusjohtajuuden ottaminen strategia-asioissa
 

  • Toiminnanjohtaja sekä hallitus aktivoituvat sisällön tuottajina ja jakajina, aktivoidaan myös jäseniä osallistumaan
    julkiseen keskusteluun
    .  3
  • Seuran toteuttaman strategiatutkimuksen elvyttäminen (keino saavuttaa ajatusjohtajuutta ja saada medianäkyvyyttä).  1
  • Jokaisessa hallituksen kokouksessa päätetään teema seuraavan kuukauden keskusteluun digikanavissa ja sovitaan kuka avaa
    keskustelun. Kokousten välillä puheenjohtaja tai toiminnanjohtaja ehdottavat hallitukselle sähköpostitse. Toiminnanjohtaja
    ylläpitää aktiivisuutta.
  • Verkostoidutaan myös muiden toimijoiden kanssa, mahdolliset yhteisesiintymiset/ -kommentointi (esim. Henryn strategiaverkosto, Yliopistot, AMKt)  3
     

4. Kansainvälisten kontaktien lisääminen sekä oppien ja ”tuulien” tuominen Suomeen
 

  • Sopivien strategia- ja liiketoimintayhdistysten kontaktointi ja yhteistyön ehdottaminen, toiminnan benchmarking  1
  • Matkojen organisointi isoihin kansainvälisiin tapahtumiin (SMS-konferenssi, Academy of Management -vuosikokous) ja
    näistä mahdollisuuksista tiedottaminen
      3
  • Vierailut kiinnostaviin ulkomaisiin yrityskeskittymiin (Piilaakso, Lontoo, Berliini, yms.) 
  • Kansainvälisten gurujen tuominen tilaisuuksien puhujiksi 1-2 kertaa vuodessa (mahdollista hlökohtaisten kontaktien ja kumppaneiden kautta)  4
     

5. Uusien rahoitusmuotojen kehittäminen seuralle
 

  • Yhteistyösopimusten tekeminen ja jäsenetujen neuvotteleminen eri palvelutarjoajien kanssa seuran jäseniä kiinnostavista ja
    koskettavista palveluista ja tuotteista (MBA-ohjelmat, yms.)
  • Seuran prestige-arvon hyödyntäminen ja kapitalisointi (esim. vierailujen ”myyminen” potentiaalisille kohteille, kuten
    varainhoitajille yms.)
  • Maksulliset strategiaklinikat organisaatioille  3
  • Kumppaneiden kartoittaminen esim. strategiapalkintoon.  1
  • Hinnoittelun suunnittelu esimerkiksi siten, että perusjäsenmaksuun sisältyy tietyt asiat ja osa palveluista maksaa erikseen  1
  • Jäsenluokkien selkeyttäminen
  • 2-3 avainkumppania, jotka tukevat toimintaa taloudellisesti  3